سه شنبه ١٤ مرداد ١٣٩٩
صفحه اصلی|ايران|اسلام|زبان و ادبيات فارسی|سوالات متداول|تماس با ما|پيوندها|نقشه سايت|English
اخبار > دانشکده رسانه و فیلم دانشگاه شاردا با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو یک همایش بین المللی رسانه ای مجازی دو روزه برگزار کرد


  چاپ        ارسال به دوست

دانشکده رسانه و فیلم دانشگاه شاردا با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو یک همایش بین المللی رسانه ای مجازی دو روزه برگزار کرد

دانشکده رسانه و فیلم دانشگاه شاردا با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو یک همایش بین المللی رسانه ای مجازی دو روزه برگزار کرد

 

دانشکده رسانه و فیلم دانشگاه شاردا  با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو یک همایش بین المللی رسانه ای مجازی دو روزه برگزار کرد.

دانشکده رسانه، فیلم و سرگرمی دانشگاه شاردا با همکاری نمایندگی فرهنگی ایران، نهاد ها و نخبگان هند در تاریخ 24 و 25 ژوئن 2020م؛ کنفرانس بین المللی رسانه ای مجازی دو روزه با عنوان "پارادایم چشم انداز رسانه ای در حال تغییر" را برگزار کردند.

ابتدا در جلسه افتتاحیه این کنفرانس پروفسور دکتر سیبرام کارا، رئیس دانشگاه شاردا سخنرانی کلیدی را ارائه کرد. او در مورد چگونگی استفاده از دانشگاه شاردا گفت که در این زمان چالش برانگیز درهای فرصت را برای دانشجویان خود از طریق یادگیری مجازی باز نگه داشته است. رایزن فرهنگی ج. ا.  ایران در دهلی نو دکتر محمد علی ربانی نیز به دعوت دانشگاه مورد نظر در این کنفرانس بین المللی حضور داشت. او طی صحبت هایش یادآور مشترکات تاریخی - فرهنگی و هنری و لزوم حفظ روابط نزدیک این دو کشور شد و گفت: آمادگی داریم برای کمک به همدیگر در گسترش تعاملات علمی و فرهنگی و تبادل تجربه های آکادمیک همکاری های لازم را داشته باشیم. وی تأکید کرد: پدیدار شدن شکل های جدید رسانه دیجتالی محققان را تشویق نموده است تا از نظریه پردازی رسانه ای جدید و تاثیر آن بر جوانب رفتارها و کنش های بحث نمایند.

وی افزود: چندین ویژگی ارتباطی رسانه ای جدید که مورد توجه قرار گرفته است عبارتند از همزمان سازی، غیر هم زمان سازی، تاثیر متقابل، فردگرایی، جهانی سازی، گفتگو و برابری که تغییرات بسیاری را در الگوهای ارتباطی میان انسان ها به دنبال داشته است.

او ادامه داد و گفت: فناوری نوین اطلاعاتی و ارتباطات زمینه ساز پیدایش نوعی رسانه های اجتماعی شده که توانسته بسترهای مناسبی را برای تغییرات اجتماعی ایجاد کند. این رسانه با دارا بودن ویژگی های تعاملی و اشتراک گذاری فضای نوین را در عرصه کنشگران ایجاد کرده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه دیجیتالی در جنبش های اجتماعی تاثیر گذار بوده، و مولفه های تاثیرگذار این پادارایم در سطح شبکه های اجتماعی شامل اینترنت و تغییرات اجتماعی، با تاکید بر سه عنصر اشتراک گذاری، تعامل و اشتراک محتوا شکل گرفته است، چراکه تعامل و انتشار محتوا در محیط اینترنت از طریق تعامل اجتماعی توانسته است دسترسی پذیری بسیار بالایی را برای انسان ها ایجاد نماید.

فضای سایبری تعامل انسانی را با بهره گیری از فضاهای نوین ارتباطات بدون در نظر گرفتن زمان و مکان تسهیل نموده است. لذا دنیای سایبری و دیجیتالی یک دنیای جدید و یک دنیای موازی است که در آن واقعیت های مجازی و شبیه سازی واقعیت ها، محیط تعاملی انسان ها را توسعه داده و فضای روانی و خیالی، دنیای مفهومی جدیدی را در تعاملات رقم زده است و به نحوه اندیشه و تفکر بشر تاثیر گذاشته است. فناوری ارتباطات و اطلاعات و رسانه دیجیتالی، پارادایم در زندگی فردی و اجتماعی انسان شکل داده که در آن حتی مفاهیم کهن تغییر یافته و هندسه معرفتی جدیدی ظهور یافته و تغییرات اجتماعی را شناسه و شدت بخشیده است.

او در پایان گفت: ویژگی مهم عصر کنونی را می بایستی دگرگونی فرهنگ مادی دانست که بر پایه پارادایم فناوری جدید ارتباطات رسانه ای در محور فناوری اطلاعات و شبکه های مجازی سامان یافته است.

با بازنگری نظریه رسانه و جامعه از مسیری که در گذشته، تعریف شده بود موجب شکل گیری واقعیت جدیدی به نام واقعیت مجازی که منجر بر روابط جدید ما با دانش و در نتیجه نگاه جدید به خود شده است.

رئیس دانشکده پرفسور دکتر ریتو سود از همه شرکت کنندگان در سطح ملی و بین المللی تشکر کرد و بر لزوم کار با همکاری هر دو سازمان داخلی و جهانی تأکید کرد و به منظور ترسیم سیاستی برای مقابله با روند رو به رشد پارادایم در رسانه تاکید کرد.

آقای سوباراو، مشاور ارشد اقتصادی وزارت توسعه منابع انسانی در مورد سناریوی فعلی اشتغال در هند صحبت کرد و فضای مجازی را فرصت رو به رشد در صنعت رسانه و سناریوی پس از همه گیری مرتبط دانست.

 آقای مظفرعلی فیلم ساز و کارگردان در مورد بازنمایی هنر با اشاره به دوره زمانی مشخص و اینکه چگونه به تدریج مردم یاد می گیرند از رسانه های جدید برای نشان دادن واقعیت یاد بگیرند، صحبت کرد. مهمان دیگر آقای موهیت سونی، مدیرعامل شورای مهارت های رسانه و سرگرمی با شرکت کنندگان در تعامل بوده و به سؤالات مربوط به سیستم عامل های رسانه ای OTT (فراتر از حد) و سانسور آن پاسخ داد. در این جلسه همچنین در باره ی تغییر در سیستم های ارزیابی جایزه صحبت شد.

 آقای آوجیتدوت فیلمساز، بازیگر و کارگردان تئاتر در مورد جنبه های مختلف ساخت فیلم و ارتباط از طریق فیلم ها بحث و گفتگو کرد و با تمرکز بر تغییر پارادایم در صنعت فیلم، جایی که سینمای موازی شروع به چالش کشیدن سینمای تجاری کرده و مخاطبان به تدریج به دنبال آن هستند حرف زد. روز اول کنفرانس با سخنان آقای ویویک واسوانی نویسنده، بازیگر، تهیه کننده و معاون اکادمی پرل به پایان رسید.

روز دوم همایش با جلسه فنی روزنامه نگار برجسته آقای پانكاچ پاچاوری آغاز شد. او درخصوص چگونگی تغییر پارادایم از چاپ به رسانه دیجیتال در شرایط تسریع شیوع کرونا صحبت کرد و کاهش رسانه های سنتی ارتباطات را پیش بینی کرد.

 دکتر شوما چاترجی روزنامه نگار برجسته هندی، بر لزوم صداقت، بی طرفی و مثبت بودن در روزنامه نگاری تأکید کرد.

 آقای آشیش کولکرنی در مورد تغییر پارادایم در صنعت انیمیشن و اینکه چگونه صنعت انیمیشن هندی از سطح فعلی بالا برود صحبت کرد.

در این کنفرانس همچنین بر روش شناسی های سینمایی تطبیقی ساخت فیلم های هندی و ایرانی توسط آقای بهروز چاهل فیلم ساز ایرانی که هم اکنون برخی از فیلم های کارگردانی وی را به نمایش گذاشته اند، تأکید شد. آقای بهروز تأکید کرد که هند و ایران مبانی تاریخی و فرهنگی مشابهی با یکدیگر دارند و هر دو می توانند ارزش های دانشمندانه و تمدنی را برای همدیگر به اشتراک بگذارند و در بستر فضای مجازی می تواند در این زمینه نقش مهمی را در شرایط کنونی ایفا نمایند. این سازنده فیلم بر اهمیت برنامه های تلفن همراه و دیگر برنامه های مبتنی بر وب که به سازندگان فیلم های مختصر و کم هزینه فرصتی فراهم سازد، تأکید کرد و گفت که نسل جوان هر دو کشور باید مهارت های خود را تولید و نشان دهند. او ادامه داد و گفت: هر دو صنعت فیلم هند و ایران می توانند به طور مشترک از لحاظ تکنولوژیکی و هم از لحاظ فرهنگی مشارکت های فعال و مستمر داشته باشند.

 پروفسور اوجوال چودهری بر لزوم مراجعه به دیجیتالی شدن صنعت رادیو تأکید کرد. وی بر دیجیتالی شدن هر دو تلویزیون و رادیو خصوصاً برای دوران و پس از دوران شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: چون انتظار می رود میزان خواندن رسانه های چاپی کاهش یابد فلذا دیجیتالی شدن رادیو و تلویزیون اقتضای زمان است.

تغییر پارادایم در صنعت تبلیغات و ساخت پیام های بازرگانی به طور گسترده توسط آقای پراهلادکاکار مورد بحث قرار گرفت.

این کنفرانس میزبان بیش از 500 شرکت کننده از چندین کشور مانند هند ، بنگلادش ، آلمان ، ایران ، افغانستان ، نیجریه ، مغولستان ، انگلیس ، ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر بود. کنفرانس رسانه ای دو روزه مجازی با هدف بحث در مورد تغییر پارادایم های چشم انداز رسانه ها به ویژه با معرفی رسانه های دیجیتالی مورد بررسی قرار گرفت. کنفرانس رسانه ای موضوعات و نشانه های مربوط به تغییرات و پارادایم را در چشم انداز رسانه ها مشخص کرد و زمینه ای را برای متخصصان صنعت و دانشگاهیان فراهم کرد. محققان و دانشجویان رسانه برای تبادل ایده و افکار برای ایجاد یک فضای بهتر در صنعت رسانه و ایجاد مکانیسم مشترک بین دانشگاه ها و سایر سازمان های ملی و بین المللی برای تدوین سیاست مشترک  تبادل نظر کردند.

 

 



دانلود فايل : sharda_university.jpg ( 181KB )


١١:٤٨ - 1399/04/03    /    شماره : ٧٥٣٦٢١    /    تعداد نمایش : ٤٧



خروج